مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 06:202021-08-22بين الملل

مسئول دولت بوش در امور ایران، سفیر آمریکا در چین می شود


رییس جمهور آمریکا «نیکلاس برنز» معاون وزیر خارجه دولت جورج بوش پسر و مسئول امور ایران در این دولت را به عنوان گزینه خود برای منصب سفارت واشنگتن در پکن انتخاب کرد.

- ، سفارت آمریکا در چین را سخت ترین ماموریت دیپماتیک واشنگتن در کشورهای خارجی خواند و نوشت: رییس جمهور (بایدن) بارها چین را مهمترین رقیب اقتصادی ایالات متحده و یک نگرانی روزافزون امنیت ملی ایالات متحده خوانده و متعاقباً در ابتدای دولتش سعی کرده مرکزیت سیاست خارجی خود را روی مسائل اقیانوس آرام متمرکز کند .

کاندولیزا رایس، نیکلاس برنز و مادلین آلبرایت   نیکلاس برنز هم در دولت های جمهوری خواه و هم دموکرات در آمریکا، سابقه فعالیت و داشتن مناصب رده بالا در حوزه سیاست خارجی را داشته است.

این استاد دانشگاه هاروارد، کار خود در وزارت خارجه را با سخنگویی این وزارتخانه در دهه 1990 آغاز کرد و متعاقبا به عنوان سفیر واشنگتن در ناتو و یونان ادامه داد.

نیکلاس برنز در زمان دولت جورج بوش پسر، معاون سیاسی کاندولیزا رایس وزیر خارجه شد و مسئول وزارت خارجه وقت آمریکا در امور مربوط به ایران شد (جزییات بیشتر ).

رسانه های آمریکایی با اشاره به سابقه فعالیت او برای دولت های دموکرات و جمهوری خواه و روابط خوب او با چهره های سرشناس هر دو حزب نوشتند، همه نشانه ها حاکی است که تایید صلاحیت او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئول دولت بوش در امور ایران، سفیر آمریکا در چین می شود

مسئول دولت بوش در امور ایران، سفیر آمریکا در چین می شود