مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 08:152021-08-22بين الملل

سگ دست آموز بوش، نگران مردم افغانستان شد


«تونی بلر» نخست وزیر اسبق انگلیس که به دلیل همراهی همه جانبه با جنگ های اشغالگرانه آمریکا توسط رسانه ها «سگ دست آموز بوش» خوانده شد، نگرانی خود را درباره وضعیت مردم افغانستان اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر سال های 1997 تا 2007 جو بایدن و دیگر کشورهای عضو ناتو در خروج نظامیانشان از افغانستان را رها کردن مردم افغانستان ، اقدامی خطرناک و غیر ضروری خواند و محکوم کرد.

نخست وزیر اسبق انگلیس یک هفته بعد از تسلط طالبان بر پایتخت افغانستان اعلام کرد، انگیزه های اقدامات این دولت در عقب نشینی نظامیان آمریکایی از افغانستان، از روی استراتژی کلان انجام نشده بلکه به دلیل ملاحظات و مسائل سیاسی داخلی در آمریکا گرفته شده است.

تونی بلر   او که در زمان نخست وزیری در انگلیس این کشور را وارد جنگ های اشغالگرانه دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری جورج بوش پسر کرده بود، در این بیانیه مدعی شد: رها کردن افغانستان و مردمش، غم انگیز، خطرناک، غیر ضروری است و به نفع آنها و ما نیست .

بلر در بخشی از بیانیه بلندبالای خود تصریح کرد: ما نیازی به انجام این کار نداشتیم و انتخاب کردیم که چنین کاری انجام دهیم.

ما این کار را با تبعیت از شعار سیاسی بدون عاطفه تحت عنوان پایان دادن به جنگ های بی پایان انجام دادیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سگ دست آموز بوش، نگران مردم افغانستان شد

سگ دست آموز بوش، نگران مردم افغانستان شد