مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 20:252021-08-22بين الملل

نشست مجازی رهبران گروه هفت درباره افغانستان


کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه 24 اوت (دوم شهریور) با رهبران گروه هفت بصورت مجازی درباره بحران افغانستان دیدار و گفتگو می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رهبران گروه هفت درباره تداوم هماهنگی نزدیک در زمینه سیاست های مربوط به افغانستان و تخلیه نیرو های آمریکایی و شهروندان افغانستانی که با آمریکا همکاری نزدیک داشته اند و نیرو های افغانستانی با یکدیگر بحث و گفتگو خواهند کرد.

رهبران گروه هفت همچنین درباره برنامه های ارائه کمک های بشردوستانه و حمایت از پناهجویان افغانستانی بحث و گفتگو خواهند کرد.

بر اساس این بیانیه، این نشست بر اساس تماس های بایدن با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه و ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا برگزار می شود.

کاخ سفید هفته پیش اعلام کرد رییس جمهوری آمریکا و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای برگزاری نشست مجازی سران گروه هفت در هفته آینده به منظور بحث و بررسی درباره راهبرد و رویکرد مشترک درباره افغانستان توافق کردند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که 17 تیرماه با اعلام 31 اوت (9 شهریور) بعنوان پایان حضور نظامیان کشورش در آستانه بیستمین سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست مجازی رهبران گروه هفت درباره افغانستان

نشست مجازی رهبران گروه هفت درباره افغانستان