مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 20:152021-08-23پزشكي

کودکان در قفس کرونا


بررسی ها نشان می دهد که قرنطینه طولانی مدت منجر به بروز واکنش های روان شناختی و جامعه شناختی و نیز مشکلات جسمی و روانی در کودکان شده است.

- خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: یوسف نوری مسؤول خیرین سلامت باید با خدمات بهداشت روانی همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که آثار زیان بار این ویروس تا حد ممکن قابل تحمل است.

چون وضعیت قرنطینه ممکن است منجر به انزوای اجتماعی خانواده ها و افراد شود و باعث ایجاد یا تشدید ناراحتی روانی در بین مردم شود.

متأسفانه ویروس کرونا فراگیرتر از سایر شیوع های تنفسی همه گیر بوده و در عین حال رفتار ویروس و ایجاد سویه های جدید آن غیرقابل پیش بینی است و تأثیر منفی قابل توجهی بر سلامت روان جامعه به ویژه کودکان داشته است.

فعالان نظام سلامت، مدیریت و مقابله با ویروس کرونا را از طریق مثلث؛ سرعت بخشیدن به واکسیناسیون، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک میسر می دانند.

با  آغاز موج جدید کرونا و پیک پنجم، خبرها از ابتلای کودکان حکایت دارد؛ کودکانی که پیش از این کمتر قربانی کرونا می شدند و حالا در نبود نام شان در فهرست واکسیناسیون و پیشروی گسترده بیماری، نگرانی از ابتلایشان، افزایش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان در قفس کرونا

کودکان در قفس کرونا