مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 02:302021-08-24سياسي

آغاز هویت گذاری 90 هزار دام ها در ارسنجان


مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از پلاک کوبی و هویت گذاری 90 هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای طرح سراسری هویت گذاری دام در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/فارس مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از پلاک کوبی و هویت گذاری 90 هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای طرح سراسری هویت گذاری دام در این شهرستان خبر داد.

سیدناصر حسینی خرمی با بیان اینکه طرح هویت گذاری دام از تیرماه سال گذشته شروع شده است و همچنان ادامه دارد، گفت: این پلاک ها بصورت 15 رقمی کد گذاری شده و پس از ثبت در سامانه مرکز اصلاح نژاد دام، در شناسایی نژاد و جنس دام و همچنین منطقه نگهداری آن ها کاربرد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس، او خاطرنشان کرد: ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی با همکاری بخشداری ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستا در این خصوص اطلاع رسانی لازم را انجام داده اند.

حسینی خرمی، هدف از اجرای این طرح را دستیابی به آمار واقعی دام، حذف هزینه های موازی شناسایی دام، تسهیل در توزیع نهاده ها، جلوگیری از قاچاق دام، تامین نیاز صنایع دامپروری به واکسن و دارو، استقرار نظام صحیح بهداشتی و همچنین سرعت و دقت در امور بیمه دام عنوان کرد.

او ضمن تاکید بر لزوم هویت گذاری تمام دامهای ارسنجان، اعلام کرد: کارگزاران هویت گذاری دام در این شهرستان، اتحادیه شرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز هویت گذاری 90 هزار دام ها در ارسنجان

آغاز هویت گذاری 90 هزار دام ها در ارسنجان