مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1400 ساعت 04:152021-08-27سياسي

خطر رانش زمین در 320 نقطه مازندران


مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران یکی از تهدیدات جدی غیرمترقبه استان را رانش زمین برشمرد و گفت : خطر رانش زمین در 320 نقطه مازندران نگران کننده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، علی اصغر احمدی عصر پنجشنبه در بازدید از مناطق سیل زده بخش کجور شهرستان نوشهر بیشترین نگرانی مربوط به رانش زمین را در مناطق کوهستانی دانست و خواستار اقدامات پیشگیرانه برای تثبیت زمین در این مناطق شد.

وی افزود: برای انجام اقدامات پیشگیرانه، قراردادی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده تا مناطق در معرض خطر را مطالعه کرده و بر اساس درجه خطر اولویت بندی کند.

احمدی گفت: برای تثبیت زمین در مناطق در معرض رانش نیاز به تخصیص اعتبار ویژه ملی است که تحقق آن پی گیری نمایندگان استان را می طلبد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین از اختصاص 400 میلیون تومان به منابع طبیعی برای اجرای طرح مطالعاتی آبخیزداری در شمال بخش کجور خبر داد و افزود : تاکنون منابع طبیعی با اجرای پروژه های آبخیزداری در این بخش موجب کاهش خسارات سیل شده است ولی این روند باید با جدیت ادامه داشته باشد.

وی همچنین برای مهار سیلاب شهر کجور خواستار احداث کانال آبخیزداری در بالادست این شهر از سوی منابع طبیعی به منظور تثبیت خاک از طریق احداث پارک و نهال کاری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر رانش زمین در 320 نقطه مازندران

خطر رانش زمین در 320 نقطه مازندران