مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1400 ساعت 07:002021-08-27اقتصادي

مشکل عدم اجرای قوانین حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست کجاست؟


طبق آنچه از بررسی قوانین برمی آید؛ مبانی قانونی لازم و معتبر جهت حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست و افراد تحت تکفل آنها وجود دارد.

مقوله تأمین مسکن حمایتی و اجتماعی در قانون احکام دائمی برنامه توسعه و قانون برنامه ششم توسعه؛ - پوشش اجباری بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور در قانون برنامه ششم توسعه و حمایت معیشتی و ایجاد بیمه اجتماعی برای زنان بی سرپرست و بدسرپست در قانون تأمین زنان و کودکان بی سرپرست، قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی، قانون احکام دائمی برنامه های توسعه و قانون برنامه ششم توسعه از جمله این موارد است.

به طور کلی در زمینه حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست در کشور با خلأ قانونی مواجه نیستیم اما آنچه جای خالی آن احساس می شود به کارگیری ابزارهای نظارتی مناسب برای رفع موانع و کاستی های ساختاری و اجرایی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک مجموعه ای گسترده از مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زندگی زنان بی سرپرست و بدسرپرست را به دلیل حذف و یا تضعیف حضور کارکردی همسر آنها تهدید می کند اما تأمین زندگی و روشن بودن وضعیت این قشر، از جمله مواردی است که مشکلات عدیده این زنان را تقلیل می دهد و مایه دلگرمی بیشتر آنها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل عدم اجرای قوانین حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست کجاست؟

مشکل عدم اجرای قوانین حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست کجاست؟