مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 04:002021-08-28سياسي

ضرورت تجدید نظر در برخی قوانین برای تحقق تمرکززدایی


تمرکزگرایی و کم بودن اختیارات مدیران استانی در حوزه امور مربوط به استان، به وجود مشکلاتی در ساختار و قوانین کشور برمی گردد و برای تمرکززدایی حتما باید در این قوانین تجدید نظر شود تا افزایش اختیارات مدیران استانی، - ایسنا/خراسان رضوی فرماندار اسبق مشهد گفت: تمرکزگرایی و کم بودن اختیارات مدیران استانی در حوزه امور مربوط به استان، به وجود مشکلاتی در ساختار و قوانین کشور برمی گردد و برای تمرکززدایی حتما باید در این قوانین تجدید نظر شود تا افزایش اختیارات مدیران استانی، تنها در حد حرف باقی نماند و عملی شود.

محمدرحیم نوروزیان در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه تمرکززدایی در امور اجرایی کار درست و پسندیده ای است، اظهار کرد: افزایش اختیارات استانداران و مدیران استانی مزایای زیادی دارد، اما انجام این کار دارای پیش نیازهایی است و مستلزم بازنگری در برخی از قوانین کشور هست.

وی افزود: هرچند در طی سال های اخیر تلاش هایی در راستای تمرکززدایی انجام شده است، اما باز هم ساختار و قوانین کشور ما به گونه ای است که بسیاری از امور در مرکز کشور متمرکز اند.

به عنوان مثال اگر در خراسان رضوی قرار باشد زمینی برای انجام کارهای عام المنفعه واگذار شود، استاندار فقط تا یک متراژ مشخصی اجازه واگذاری زمین را دارد و بیشتر از آن میزان باید با اجازه مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تجدید نظر در برخی قوانین برای تحقق تمرکززدایی

ضرورت تجدید نظر در برخی قوانین برای تحقق تمرکززدایی