مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 04:552021-08-28اقتصادي

70 درصد عناب خراسان جنوبی از استان خارج می شود


مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون عناب تازه در بازار وجود دارد، اظهار کرد: 70 درصد عناب خراسان جنوبی به خارج از استان صادر می شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون عناب تازه در بازار وجود دارد، اظهار کرد: 70 درصد عناب خراسان جنوبی به خارج از استان صادر می شود.

عبدالرضا رضایی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه عناب تازه تا نیمه شهریور ماه در باغ ها و بازارها موجود است، افزود: خراسان جنوبی در ایران رتبه اول تولید عناب را دارد به طوری که دراین استان 98 درصد عناب کشور تولید می شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سالیانه حدود 7 هزار تن عناب در استان برداشت می شود و عنابی که در منطقه وجود دارد از نوع گوشتی و با هسته کوچک است که طعم بسیار شیرین و مطلوبی دارد.

رضایی ادامه داد: روستای سیوجان به دلیل داشتن باغ های باصفای عناب معروف است و تولید کنندکان سیوجانی در این فصل بخش زیادی از عناب تازه بازار را تأمین می کنند.

رضایی تصریح کرد: باتوجه به دانش بومی، کشاورزان در کشت و کار عناب معمولا از کوددامی استفاده می کنند و کودهای شیمیایی به کار نمی برند به همین دلیل از نظر سلامت هم محصول بسیار سالمی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد عناب خراسان جنوبی از استان خارج می شود

70 درصد عناب خراسان جنوبی از استان خارج می شود