مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 06:152021-08-28اجتماعي

تراز صوتی بزرگراه های پایتخت فراتر از حد استاندارد است


به رغم قوانین متعدد در خصوص توجه به مساله آلودگی صوتی متاسفانه قوانین وضع شده هیچ گونه ضمانت اجرایی و کارایی ندارند و تراز صوتی بزرگراه های تهران از حد استاندارد بسیار بالاتر است.

- ، غلامرضا پدیدار رییس اداره پایش و مدیریت منابع و شاخص های محیط زیست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با بیان اینکه آلودگی صوتی را می توان به هر نوع صدای ناخواسته ای که باعث بر هم زدن آرامش و تمرکز افراد در حین انجام کار می شود عنوان کرد گفت: عمده ترین منابع سر و صدا در محیط های شهری ناشی از وسایل حمل و نقل است که عمدتاً به سه گروه اصلی ترافیک جاده ای، ترافیک هوایی، ترافیک ریلی تقسیم می شوند.

در این بین سر و صدای ناشی از وسایل حمل و نقل جاده ای شامل موتورسیکلت، ماشین های سواری، ماشین های سنگین و نیمه سنگین سهم عمده ای در تولید آلودگی صوتی شهرها بخصوص شهر تهران دارند.

وی اظهار داشت: بر اساس سنجش های انجام شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین تراز صوتی بزرگراه های شهر تهران در دوره زمانی روز بین 70 تا 80 دسی بل است.

از آنجایی که بر اساس داده های سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، 70 درصد کاربری های مجاور بزرگراه ها مسکونی می باشد و استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست برای کاربری مسکونی در طول روز 55 دسی بل است، یعنی تراز صوتی بزرگراه ها از حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز صوتی بزرگراه های پایتخت فراتر از حد استاندارد است

تراز صوتی بزرگراه های پایتخت فراتر از حد استاندارد است