مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 07:102021-08-28بين الملل

شک و تردید طالبان درباره نقش بن لادن در حملات 11 سپتامبر


اظهارات اخیر طالبان که در مورد نقش اسامه بن لادن در حملات تروریستی 11 سپتامبر شک و تردید ایجاد می کند تنها یکی از ادعاهای مشکوک این گروه افراطی است که از زمان به دست آوردن کنترل افغانستان به دنبال ارائه تصویری مترقی تر در رسانه هاست.

- اظهارات اخیر طالبان که در مورد نقش اسامه بن لادن در حملات تروریستی 11 سپتامبر شک و تردید ایجاد می کند تنها یکی از ادعاهای مشکوک این گروه افراطی است که از زمان به دست آوردن کنترل افغانستان به دنبال ارائه تصویری مترقی تر در رسانه هاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن اگزماینر، طالبان از 15 اوت که کنترل کابل را به دست گرفته تلاش کرد تا از این گروه تصویری برخلاف آنچه که بین سالهای 1996 تا 2001 بود، نشان دهد.

بسیاری از افغان ها نگران این هستند که بازگشت طالبان، بازگشت قوانین سختگیرانه آنها مانند حکم اعدام برای یکسری از نافرمانی ها و جرایم مانند زنا، همجنسگرایی یا نفی اسلام باشد.

روز چهارشنبه ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مدعی شد که هیچ اثباتی در دست داشتن اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 وجود ندارد و افزود: این ادعا فقط بهانه ای برای جنگ در افغانستان بود.

اما این ادعا در حالی مطرح شده که در طول این سال ها انگیزه و تمایلات بن لادن در حمله به خاک آمریکا مستند شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شک و تردید طالبان درباره نقش بن لادن در حملات 11 سپتامبر

شک و تردید طالبان درباره نقش بن لادن در حملات 11 سپتامبر