مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 02:502021-08-28بين الملل

پیش روی سرطان وار فرونشست زمین در اصفهان با تداوم خشکی زاینده رود


برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی در استان اصفهان، امروز شرایطی را رقم زده که از 35 دشت اصفهان 27 دشت ممنوعه بحرانی و درگیر فرونشست است.

به گفته کارشناسان، - ایسنا/اصفهان برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی در استان اصفهان، امروز شرایطی را رقم زده که از 35 دشت اصفهان 27 دشت ممنوعه بحرانی و درگیر فرونشست است.

به گفته کارشناسان، فرونشست زمین به معنای مرگ آبخوان و مرگ یک تمدن است و اکنون نیز با خشکی زاینده رود، در اصفهان با بمب ساعتی فرونشست زمین مواجه هستیم و ممکن است هر آن، اصفهان فرو بریزد.

در بخش نخست میزگرد ایسنا با موضوع فرونشست زمین به آخرین وضعیت فرونشست زمین در اصفهان و همچنین شرایط بحرانی این استان در برابر بمب ساعتی فرونشست اشاره شد، اما باید دید تاثیر خالی شدن سفره های آب زیرزمینی و خشکی زاینده رود بر تشدید پدیده فرونشست زمین در اصفهان چقدر است؟ حسین حجتی- مدیر دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی اصفهان و رضا اسلامی- مدیرکل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اصفهان در بخش دوم میزگرد ایسنا با موضوع فرونشست زمین به وضعیت منابع آبی و تاثیر آن بر تشدید فرونشست زمین در اصفهان اشاره کردند، اما معتقدند جریان دائمی و دوباره زاینده رود می تواند پدیده فرونشست زمین در اصفهان را به تعویق بیندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش روی سرطان وار فرونشست زمین در اصفهان با تداوم خشکی زاینده رود

پیش روی سرطان وار فرونشست زمین در اصفهان با تداوم خشکی زاینده رود