مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 10:352021-08-29اقتصادي

کرم قوزه چالش جدید پنبه کاران داراب


مدیرعامل شرکت پنبه کاران داراب با اشاره به هجوم کرم قوزه پنبه و کرم خاردار به مزارع پنبه کشاورزان این شهرستان، این موضوع را چالش جدید پنبه کاران داراب دانست.

- ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت پنبه کاران داراب با اشاره به هجوم کرم قوزه پنبه و کرم خاردار به مزارع پنبه کشاورزان این شهرستان، این موضوع را چالش جدید پنبه کاران داراب دانست.

غلامرضا انصاری با اشاره به طغیان آفات به مزارع پنبه، به خصوص کرم خاردار، گفت: پایش آفات کرم قوزه و کرم خاردار پنبه توسط کارشناسان شرکت پنبه کاران و مدیریت جهاد کشاورزی و حفظ نباتات آغاز شده و به صورت روزانه و مستمر از مزارع آسیب دیده بازدید می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی فارس، او با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیش از 5 هزار هکتار سطح زیر کشت پنبه در شهرستان داراب وجود دارد افزود: بررسی این بازدیدها نشان می دهد که در حدود 60 درصد مزارع کشت متراکم صورت گرفته و همین سبب گسترش سریع تر آفات شده است.

مدیرعامل شرکت پنبه کاران داراب ادامه داد: مقاوم بودن آفات در مقابل سموم استفاده شده و کم اثر گذاری سموم سبب گسترش این آفت شده و مزارع بسیاری را در معرض آسیب قرار داده و شرکت پنبه کاران داراب علاوه بر سم پاشی موثردر بعضی مزارع و با خرید و نصب تله فرمونی در برخی مزارع بعنوان مبارزه ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرم قوزه چالش جدید پنبه کاران داراب

کرم قوزه چالش جدید پنبه کاران داراب