مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 11:552021-08-29فرهنگي

کتاب دژ استعمارگر منتشر شد


پس از 20 سال سرانجام کتاب «دژ استعمارگر» بر پایه ی یافته های باستان شناسی در قلعه پرتغالی های قشم از سوی انتشارات دادکین منتشر شد.

- پس از 20 سال سرانجام کتاب دژ استعمارگر بر پایه ی یافته های باستان شناسی در قلعه پرتغالی های قشم از سوی انتشارات دادکین منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، اسماعیل یغمایی، باستان شناس پیشکسوت، سنگ به سنگ، لایه به لایه قلعه پرتغالی ها را بررسی کرده و از راز های این قلعه تاریخی می گوید.

یافته هایی که امروز بیش ترشان به دلیل نبود حفاظت های لازم از بین رفته است.

ناشر در مقدمه این کتاب نوشته است: اسماعیل یغمایی هنگامی سرپرست کاوش دژ پرتغالی های قشم شد که تک وتن ها بود و دست هایش خالی.

او در گرمای طاقت فرساُ شرجی و نفس بر قشم، توانست از دل این دژ ویران داده هایی به دست آورد که روشن گر دوره ی غبارآلود و تاریک تاریخ است؛ آغاز دوره ی استعمار جهانی.

با وجود این دشواری ها و تنگناها، این باستان شناس با کلنگش وجب به وجب این دژ را به بهترین شیوه ی علمی کاوید و این نبود جز دلبستگی بی اندازه اش به تاریخ ایران.

کتاب دژ استعمار بر پایه ی دو فصل کاوش باستان شناسی، اطلاعات نادری از دژ پرتغالی ها برای ما و نسل های آینده به جا گذاشته که دیگر یافتن آن ها امکان پذیر نیست چرا که بسیاری از این داده ها به دلیل نبود مراقبت های لازم و ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب دژ استعمارگر منتشر شد

کتاب دژ استعمارگر منتشر شد