مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 01:552021-08-29بين الملل

برهم صالح: عراق نیازمند گفتگوی جدی و اصلاح قانون اساسی است


برهم صالح، رییس جمهور عراق تاکید کرد که نیاز به اصلاح قانون اساسی فعلی عراق با اجماع نیروهای سیاسی و بازیگران اصلی سیاسی وجود دارد.

- برهم صالح، رییس جمهور عراق تاکید کرد که نیاز به اصلاح قانون اساسی فعلی عراق با اجماع نیروهای سیاسی و بازیگران اصلی سیاسی وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از القدس العربی، رییس جمهور عراق در جریان افتتاحیه مجمع گفتگوی الرافدین در بغداد گفت: قانون اساسی فعلی باید اصلاح شود تا اطمینان حاصل شود که درک متقابلی بین شهروندان عراقی و بندهای قانون اساسی که یک حق اجتناب ناپذیر است وجودو عراق نمی تواند تحت این سیستم و قانون اساسی اداره شود.

وی افزود: درگیری و تنش های شدید در منطقه منجر به درک یک واقعیت شده است و آن این است که همه تحت تأثیر قرار دارند و هیچ برنده ای وجود ندارد.

صالح گفت: عراق به گفتگوی جدی نیاز دارد که بحران داخلی را با دیدی عینی مورد بحث قرار دهد و راه حل ها نیز به طور عینی تدوین شود چراکه فساد گسترده، سوء مدیریت، خدمات ضعیف و زیر سوال رفتن مشروعیت نظام بحرانی غیر قابل تحمل است.

رییس جمهور عراق اظهار داشت: اطمینان از اراده آزاد عراقی ها برای انتخاب نمایندگان خود به دور از هرگونه تقلب، دستکاری و فشار، شرطی سازش ناپذیر برای خروج کشور از بحران ها و نقطه شروع برای بازگرداندن اعتماد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برهم صالح: عراق نیازمند گفتگوی جدی و اصلاح قانون اساسی است

برهم صالح: عراق نیازمند گفتگوی جدی و اصلاح قانون اساسی است