مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 03:502021-08-30دانش

شناسایی سیگنال های هرگز دیده نشده با آشکارساز جدید ماده تاریک


یک آشکارساز جدید می تواند به طور بالقوه امواج گرانشی با فرکانس بالا را جذب و سیگنال هایی را که تاکنون هرگز دیده نشده اند، ضبط کند.

- یک آشکارساز جدید می تواند به طور بالقوه امواج گرانشی با فرکانس بالا را جذب و سیگنال هایی را که تاکنون هرگز دیده نشده اند، ضبط کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، محققان مرکز عالی ARC برای فیزیک ذرات ماده تاریک(CDM) و دانشگاه وسترن استرالیا یک آشکارساز(ردیاب) دو سانتی متری ساخته اند که در 153 روز اول عملیات خود چندین مورد را تشخیص داده است که محققان معتقدند می توانند امواج گرانشی فرکانس بالا باشند که تاکنون هرگز مشاهده نشده بودند.

به گفته محققان، این نوع امواج می توانند توسط یک سیاه چاله نخستین یا ابری از ذرات ماده تاریک ایجاد شده باشد.

امواج گرانشی با فرکانس پایین در اثر چرخش و ادغام دو سیاه چاله در یکدیگر یا ناپدید شدن یک ستاره در یک سیاه چاله ایجاد می شوند.

اغلب تحقیقات بر روی این امواج فرکانس پایین متمرکز شده است، اما مقدار قابل توجهی پیشنهادات نظری برای منابع امواج گرانشی با فرکانس بالا نیز وجود دارد.

این آشکارساز جدید ممکن است بتواند امواج گرانشی با فرکانس بالا را دریافت کند، زیرا در اطراف یک تشدید کننده موج صوتی کریستال کوارتز ساخته شده است که می تواند در فرکانس های بالا به دلیل عبور ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی سیگنال های هرگز دیده نشده با آشکارساز جدید ماده تاریک

شناسایی سیگنال های هرگز دیده نشده با آشکارساز جدید ماده تاریک