مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 04:252021-08-30اقتصادي

راه حل مشکل زیست محیطی میعانات گازی در نیروگاه/ پارس جنوبی به کمک صنعت برق می آید


آغاز به کار واحد مرکاپتان زدایی مجتمع گازی پارس جنوبی از ابتدای مهرماه امسال چالش زیست محیطی استفاده از میعانات گازی در نیروگاه را حل می کند و این سوخت فسیلی می تواند از قطعی برق فصل سرد کشور در کمتر از 5 ماه آینده جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسئله قطعی برق زمستان در کمتر از 5 ماه آینده مسئله ای است که مورد تاکید بخشی از مقامات دولتی صنعت برق قرار گرفته و در صورت بی توجهی می تواند بار دیگر از ناحیه اعمال خاموشی گسترده منجر به نارضایتی مردم شود.

بر همین اساس، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در مصاحبه ای ضمن هشدار نسبت به قطعی برق زمستان، تاکید کرد: نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد کمبود سوخت داریم و قطعا تنگناهایی در تولید برق برای زمستان 1400 خواهیم داشت.

با توجه به اینکه در سال گذشته قطعی برق در اوج گرمای فصل تابستان و اوج سرمای فصل زمستان گریبان کشور را گرفت، اما باید توجه کرد که ماهیت این دو پدیده مجزا است.

*سوخت دریافتی نیروگاه های کشور از چه نوعی و به چه میزان بوده است؟ در همین رابطه باید گفت، قطعی برق در فصل زمستان از افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و کمبود سوخت مایع برای استفاده در نیروگاه ها وزارت نفت در سال 1399، به طور متوسط روزانه 180 میلیون مترمکعب گاز، 27 میلیون لیتر نفت گاز (گازوییل) و 16 میلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه حل مشکل زیست محیطی میعانات گازی در نیروگاه/ پارس جنوبی به کمک صنعت برق می آید

راه حل مشکل زیست محیطی میعانات گازی در نیروگاه/ پارس جنوبی به کمک صنعت برق می آید