مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 06:202021-08-30بين الملل

یونیسف: کودکان افغانستان را تنها نگذارید


اگر شرایط موجود در افغانستان ادامه پیدا کند یک میلیون کودک زیر 5 سال با مشکل جدی سوتغذیه مواجه خواهند شد که تاثیری مخرب بر تمام زندگی پیش روی آنها خواهد گذاشت.

- صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) از تمام کشورهای دنیا خواست در شرایط کنونی افغانستان و نیاز بیشتر برای کمک، کودکان افغان را تنها نگذارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از تارنمای یونیسف، یک مقام ارشد این سازمان اعلام کرد کودکان افغان اکنون بیش از هر زمانی به کمک احتیاج دارند و دنیا باید در کنار این کودکان بایستد.

جورج لاریی آدجی مدیر منطقه ای یونیسف در آسیای جنوبی گفت کودکان در هفته های اخیر با افزایش ناامنی و درگیری در افغانستان بهای زیادی پرداختند.

آنها نه تنها مجبور به ترک خانه، مدرسه و دوستانشان شدند بلکه از امکانات پزشکی و بهداشتی که از آنها در برابر بیماری هایی نظیر فلج اطفال ، کزاز و دیگر بیماری ها محافظت می کرد نیز محروم شدند.

او در ادامه هشدار داد اکنون با توجه به بحران امنیتی و حمله های موشکی ، قیمت بالای مواد غذایی و خشکسالی جدی، شیوع همه گیری ویروس کرونا و زمستانی سخت که در پیش است ،کودکان افغانستان در معرض خطری جدی قرار دارند.

براساس پیش بینی یونیسف، اگر شرایط موجود در افغانستان ادامه پیدا کند یک میلیون کودک زیر 5 سال با مشکل جدی سوتغذیه مواجه خواهند شد که تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یونیسف: کودکان افغانستان را تنها نگذارید

یونیسف: کودکان افغانستان را تنها نگذارید