مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 05:302021-08-31دانش

انتقال آب بین حوضه ای یعنی دست اندازی به داشته های همسایه!


عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مازندران گفت: انتقال آب بین حوضه ای دقیقا به معنی دست اندازی به داشته های همسایه برای حل کمبودهای عمدتا غیرواقعی است که بیشتر رنگ و بوی زیاده خواهی دارد.

- انتقال آب بین حوضه ای یعنی دست اندازی به داشته های همسایه! ایسنا/مازندران عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مازندران گفت: انتقال آب بین حوضه ای دقیقا به معنی دست اندازی به داشته های همسایه برای حل کمبودهای عمدتا غیرواقعی است که بیشتر رنگ و بوی زیاده خواهی دارد.

بابک مومنی در یک گفت گو زنده اینستاگرامی با عنوان واکاوی پروژه مهار نشتی سد لار و انتقال آب آن به تهران با توصیفی از شرایط آبی کشور صحبت های خود را اینگونه آغاز کرد: اگر کشوری بیش از 40 درصد ازپتانسیل منابع آبی خود را استفاده کند عملا از شرایط نرمال عبور کرده به وضعیت چالش رسیده است و هنگامی که به 60 درصد برسد عملا بحران مصرف شده است.

حال در مورد کشور ما ایران که بیش از 87 درصد از انواع منابع آبی را برداشت می کند مشخصا به وضعیت فاجعه باری به لحاظ منابع مدیریت آب رسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه منظور از منابع آبی تجدیدپذیر، جریانات آب سطحی است، تصریح کرد: متاسفانه کشور ایران به سراغ پس اندازی که برای روز مبادا و نسلهای آینده و آینده بسیار نگران کننده آبی کشور کنار گذاشته شده رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب بین حوضه ای یعنی دست اندازی به داشته های همسایه!

انتقال آب بین حوضه ای یعنی دست اندازی به داشته های همسایه!