مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 شهریور 1400 ساعت 05:302021-09-03اقتصادي

تولید رقم های بین المللی از عناب و ارتقای تجربه کشاورزان


عضو هیات علمی و استادیار بخش زراعی و باغی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در باغ این مجتمع، چهار رقم عناب ماژان و سیوجان از ارقام بومی و رقم لانگ و لی از ارقام بین المللی عناب کشت می شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی عضو هیات علمی و استادیار بخش زراعی و باغی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در باغ این مجتمع، چهار رقم عناب ماژان و سیوجان از ارقام بومی و رقم لانگ و لی از ارقام بین المللی عناب کشت می شود.

هادی زراعتگر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: عناب به دلیل خواص کم نظیر دارویی و مصارف متنوع دیگر، از نظر اقتصادی جایگاه ویژه ای را در میان محصولات کشاورزی خراسان جنوبی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: وجود محدودیت ها در تکثیر این درخت (پاجوش)، همچنین وجود باغات سنتی و غیر یکنواخت و استفاده از ژنوتیپ های با کمیت و کیفیت کم باعث شده که استفاده بهینه از منابع آب و خاک صورت نگرفته و در آمد کمی نصیب کشاورزان شود؛ از این رو پرداختن به جنبه های مختلف این گیاه از دیر باز در دستور کار محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی قرار گرفته است.

زراعتگر ادامه داد: شروع احداث باغ متراکم پیوندی با انجام پروژه شناسایی، جمع آوری و ارزیابی ژرم پلاسم بومی عناب کلید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید رقم های بین المللی از عناب و ارتقای تجربه کشاورزان

تولید رقم های بین المللی از عناب و ارتقای تجربه کشاورزان