مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 02:402021-09-03سياسي

مردم از ذبح شرعی در کشتارگاه های ایلام اطمینان داشته باشند


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان ایلام گفت: ناظرینی که در کشتارگاه ها مستقر می شوند دوره آموزش احکام ذبح شرعی را طی کرده و در فرایند کشتار موضوعاتی از قبیل اهمیت حلال خوری، - ساماندهی ذبح شرعی، شرایط ذبح در دام های سبک و سنگین، وسیله ذبح، استقبال از قبله و گفتن بسم الله را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی یار بازیار در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق قانون نظارت بر ذبح شرعی که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده همه کشتارگاه های سطح کشور ملزم شدند که علاوه بر ناظر بهداشتی یک ناظر ذبح شرعی بر فرایند ذبح نظارت داشته باشد.

وی گفت: تمام گوشت هایی که در کشتارگاه تولید می شود تحت نظارت ناظر ذبح شرعی و ناظر بهداشتی از طرف دامپزشکی قرار دارد به همین دلیل است که ما به همشهریان و هم استانی های مان توصیه می کنیم حتماً مواد پروتیینی و گوشتی خودشان را از مراکز مجاز خریداری کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه تمام کشتارگاه های سطح کشور و استان علاوه بر نظارت دامپزشکی باید دستورالعمل های کد حلال را نیز رعایت کنند، تصریح کرد: در سطح استان چندین دوره آموزش برای ناظران برگزار شده و این فعالیت به طور مداوم و مستمر ادامه دارد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم از ذبح شرعی در کشتارگاه های ایلام اطمینان داشته باشند

مردم از ذبح شرعی در کشتارگاه های ایلام اطمینان داشته باشند