مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 05:302021-09-04پزشكي

نرخ باروری در اردبیل به 1.7 رسید/مادران باردار در معرض خطر کرونا


مدیر سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: نرخ باروری در پنج سال اخیر در استان اردبیل روند نزولی و کاهشی داشته به طوری که هم اکنون این نرخ به 1.

- 7 درصد رسیده است.

حسین شریفی در گفت وگو با جان باختند که در اکثر موارد جنین نجات پیدا کرده و توسط همکاران ما سلامت آنها حفظ شده است.

شریفی ادامه داد: به هیچ وجه امکان انتقال ویروس از مادر مبتلا به جنین و یا انتقال ویروس از طریق شیر مادر به نوزاد وجود ندارد و در این زمینه نباید نگرانی و دغدغه ای وجود داشته باشد.

وی افزایش وحشتناک آمار مبتلایان و مرگ و میرها را در خیز پنجم یادآور شد و اظهار کرد: بهتر است همه گروه های جامعه به ویژه گروه های آسیب پذیر، بیماران خاص و مادران باردار مراقبت های بیشتری را انجام دهند و استفاده از ماسک و سایر الزامات را مورد توجه قرار دهند.

شریفی در مورد واکسیناسیون مادران باردار نیز تصریح کرد: بدون وقفه مادران باردار بعد از گذراندن 12 هفته از دوران بارداری به ویژه با سن بالای 35 سال و بیماری های زمینه ای باید برای واکسیناسیون مراجعه کنند که عمدتاً واکسن سینوفارم برای مادران پیشنهاد می شود.

مدیر سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تاکنون 250 نفر از مادران باردار در استان واکسینه شدند که عوارض جزیی در این فرآیند نمود پیدا کرده که نباید نگرانی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ باروری در اردبیل به 1.7 رسید/مادران باردار در معرض خطر کرونا

نرخ باروری در اردبیل به 1.7 رسید/مادران باردار در معرض خطر کرونا