مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 07:352021-09-05سياسي

کشاورزی سنتی به پایان راه رسیده است/دانشگاه باید تکنولوژی را به مزرعه بیاورد


فرماندار ویژه رفسنجان با اشاره به اینکه به پایان کشاورزی سنتی و تجربی رسیدیم، گفت: باید با تلفیق تجربه و علم و دانش، تکنولوژی را به کمک کشاورزی بیاوریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، مجید فصیحی هرندی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران به میزبانی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهار کرد: شهرستان رفسنجان نزدیک به هشت هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و دارای بیش از 320 هزار نفر جمعیت بوده و میزبان نزدیک به 80 هزار تبعه افغانستانی است که عمده در بخش کشاورزی و صنایع وابسته و حتی در تجارت پسته مشغول به فعالیت هستند.

فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان عنوان کرد: نرم جمعیت روستاهای ما از کشور بیشتر است، که 45 درصد جمعیت ما در روستاها زندگی می کنند، به غیر از دهستان های راویز، خنامان، داوران و سرچشمه تقریبا همه روستاهای ما به واسطه کشاورزی پسته پایدار ماندند، صدها قنات کشاورزی در شهرستان داشتیم که عمده پسته را از آب این قنوات ایجاد شده و امروز متأسفانه قنوات از بین رفتند؛ اما با چاه تلمبه ها آب کشاورزی را تأمین می کنند.

وی اضافه کرد: 45 درصد جمعیت فقط به دلیل پسته کاری در روستاها پایدار ماندند که اگر این هم گرفته شود باید به شهرها مهاجرت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی سنتی به پایان راه رسیده است/دانشگاه باید تکنولوژی را به مزرعه بیاورد

کشاورزی سنتی به پایان راه رسیده است/دانشگاه باید تکنولوژی را به مزرعه بیاورد