مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 05:452021-09-06سياسي

روش های انتقاد صحیح از دیگران / عباراتی که انتقاد شما را اثرگذار می کند


خیلی ها با وجود داشتن سن و تجربه زیاد، اما روش های صحیح انتقاد کردن از دیگران به ویژه همسرشان را نمی دانند به همین خاطر می گویند:»ما نمی توانیم با هم حرف بزنیم و حرف همدیگر را نمی فهمیم» - اصلا جنبه انتقاد ندارد و هر چیزی به او می گویم سریع به او بر می خورد! خیلی از این زوج ها اصلا مهارت انتقاد کردن را بلد نیستند و زمانی که می خواهند از هم انتقاد کنند، بدتر کار را خراب می کنند و رابطه را به لجبازی می کشانند.

  واقعیت این است که انتقاد کردن هم چون دیگر مهارت ها لازمه زندگی است و افراد می بایست درباره آن آموزش ببیند به استثنای بچه هایی که در خانواد هایشان روش های صحیح انتقاد را از پدر و مادر آموخته اند، سایر افراد درست انتقاد کردن را بلد نیستند به همین دلیل چه در ارتباط با همسر یا روابط دیگر دوستان و آشنایان و حتی محل کار دچار مشکل می شوند و اینطور است که بعد از یک مشکل بزرگ طرف می گوید که : من قصدم این نبود و تنها می خواستم فلان فرد را نقد کنم تا مشکل حل شود ، درحالیکه مشکلی به مشکلات دیگر اضافه کرده است.

اگر روش های صحیح انتقاد کردن را افراد بیاموزند، نیمی از سوتفاهم ها بین زوجین یا در ارتباط با دیگران رخ نمی دهد.

باید این را بیاموزید که انتقاد جنبه مخرب و سازنده دارد اگر درست بیان نشود، مخرب می شود اما اگر با زبان نرم و لطیف ، به ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش های انتقاد صحیح از دیگران / عباراتی که انتقاد شما را اثرگذار می کند

روش های انتقاد صحیح از دیگران / عباراتی که انتقاد شما را اثرگذار می کند