مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 07:452021-09-06دانش

جعل مدارک دانشگاهی سخت می شود/ الکترنیکی شدن مدارک غیردولتی ها


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اعلام کرد: برای جلوگیری از تقلب علمی و جعل مدرک، مدارک دانشگاه های غیر دولتی هم الکترونیکی می شود.

- درباره اقدامات وزارت علوم برای جلوگیری از تقلب علمی در دانشگاه ها گفت: تقلب علمی در دانشگاه های دولتی به ندرت اتفاق می افتد و بیشتر این مورد در دانشگاه های غیر دولتی و مؤسسات غیر مجاز اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از این پدیده اقداماتی در وزارت علوم انجام داده ایم که کار این افراد را با مشکل مواجه می کنیم، بنابراین سیستم جامع متمرکز اخذ دانشنامه را الکترونیکی کرده ایم و هر شخصی می تواند اعتبار مدرک خود را استعلام کند، دانشگاه هایی که مدارک خود را به وزارت علوم ارائه داده اند و در سیستم سازمان دانشجویان بارگزاری شده به استعلام تمام آنها پاسخ داده می شود بنابراین کار برای جعل مدرک دانشگاهی بسیار سخت شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ادامه داد: برای جلوگیری از تقلب علمی در مقاله هم، سیستم همانند جو را ایجاد کرده ایم که بلافاصله اگر شخصی بخواهد مقاله بنویسد در سیستم همانند جو قرار می دهد اگر منتشر شده باشد نمی تواند تقلب کند.

اسلامی پناه افزود: پایان نامه ها نیز در سیستم بار گزاری شده است بنابراین در سه چیزی که مجرمین و افراد متقلب می خواهند از آن سو استفاده کنند، کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جعل مدارک دانشگاهی سخت می شود/ الکترنیکی شدن مدارک غیردولتی ها

جعل مدارک دانشگاهی سخت می شود/ الکترنیکی شدن مدارک غیردولتی ها