مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 08:152021-09-06اقتصادي

حدود 80 درصد ظرفیت سدهای مهم هرمزگان خالی است


سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای هرمزگان گفت: 75 تا 80 درصد از ظرفیت سدهای مهم استان خالی است که این موضوع نگرانی هایی را برای تامین آب شرب و کشاورزی ایجاد کرده است.

- ، عبدالحمید کمالی اظهار کرد: از میان چهار سد مهمی که در استان هرمزگان واقع شده است، سه سد در نزدیکی شهر بندرعباس و میناب قرار دارند که هر کدام حدود 20 تا 25 درصد آب دارند.

وی ادامه داد: در صورت وقوع بارندگی های پاییزی در بالادست سدها و افزایش ظرفیت آب شیرین کن بندرعباس می توان شرایط آبی را با کمترین چالش ها و آسیب ها مدیریت کرد.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به اینکه از مردم استان درخواست مدیریت مصرف به ویژه در حوزه آب شرب را داریم، اظهارداشت: برای مدیریت مصرف در بخش کشاورزی، تامین آب اراضی شبکه های شمالی و مرکزی دشت میناب و شبکه شمیل با توجه به سه مولفه الگوی کشت ، سطح زیر کشت و بازه زمانی تعریف شده انجام خواهد شد.

کمالی با ذکر این نکته که با توجه به شرایط منابع آبی امکان تامین 100 درصد زمین های کشاورزی استان هرمزگان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به خاطر پایداری اشتغال، ظرفیت های آبی موجود با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداران در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 80 درصد ظرفیت سدهای مهم هرمزگان خالی است

حدود 80 درصد ظرفیت سدهای مهم هرمزگان خالی است