مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 09:502021-09-06اقتصادي

دستورالعمل تأسیس صندوق های املاک و مستغلات به زودی ابلاغ می شود


مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دستورالعمل صندوق املاک و مستغلات طی هفته های آینده ابلاغ و تا پایان سال اجرایی می شود.

- به نقل از صداوسیما، میثم فدایی درباره صندوق های املاک و مستغلات افزود: در بخش مسکن دو صندوق زمین و ساختمان و املاک و مستغلات تعریف شده، که صندوق زمین و ساختمان سمت عرضه مسکن را تقویت می کند و سرمایه ها از سرمایه گذار جمع آوری و برای ساخت مسکن استفاده می شود، اما در صندوق املاک و مستغلات بیشتر سمت تقاضای مسکن تقویت می شود به طوری که با جمع آوری سرمایه مردم، صندوق اقدام به خرید و بهره برداری از املاک مسکونی و تجاری می کند.

وی اضافه کرد: در صندوق املاک و مستغلات، املاک خریداری و اجاره داده می شود و سود آن در قالب واحدهای سرمایه گذاری، نصیب سهامداران می شود.

وی بیان کرد: در کشور ما، ملک به عنوان دارایی محسوب می شود و با توجه به افزایش قیمت مسکن در سال های اخیر، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.

با خرید هر واحد از این صندوق، مردم می توانند در ملک سرمایه گذاری کنند و با افزایش قیمت مسکن، قیمت واحدهای صندوق نیز افزایش می یابد وی افزود: این صندوق قدرت نقدشوندگی بالایی دارد به طوری که هر واحد در قالب صندوق های قابل معامله (etf) برنامه ریزی شده است و مردم به راحتی می توانند واحدها را خرید و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورالعمل تأسیس صندوق های املاک و مستغلات به زودی ابلاغ می شود

دستورالعمل تأسیس صندوق های املاک و مستغلات به زودی ابلاغ می شود