مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 07:552021-09-07فرهنگي

از سپر با پوست کرگدن تا نذرهای نظامی/ «تعزیه» موزه دائمی می خواهد


نمایشگاه نسخ و ادوات تعزیه «شبیه حسین (ع)» با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان تئاتر در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی افتتاح شد.

- ، تئاتر ایران از داشتن موزه ای دائمی محروم است و در تمامی حوزه های خود با فقدان این مهم مواجه است.

البته مجموعه دارانی شخصی وجود دارند که با دغدغه و علاقه مندی به تئاتر اسنادی را در این خصوص گردآوری و نگهداری می کنند ولی مکانی برای ارائه آن ها وجود ندارد.

وجود موزه و ارائه اسناد مختلف علاوه بر ارائه روند و تاریخ تئاتر در ایران، امکان پژوهش و بررسی دوره های مختلف تئاتری کشور را میسر می کند که متأسفانه مدیریت کلان فرهنگی به این امر توجهی ندارد.

تعزیه نیز به عنوان هنری آیینی از این امر مستثنی نیست و علیرغم اینکه بسیاری از مدیران و مسئولان فرهنگی تعزیه را هنری ملی و مذهبی می دانند، تعزیه از داشتن موزه ای دائمی محروم است.

از روز سه شنبه 16 شهریور 1400 اتفاقی خوب اما موقت در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی رقم خورد و آن افتتاح نمایشگاه نسخ و ادوات تعزیه شبیه حسین (ع) در گالری ابوالفضل عالی است که در ذیل دومین سوگواره تعزیه خوانی شبیه حسین (ع) برگزار شده است.

در این نمایشگاه که با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، سعید اسماعیلی، توحید معصومی و مرشد محسن میرزاعلی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سپر با پوست کرگدن تا نذرهای نظامی/ «تعزیه» موزه دائمی می خواهد

از سپر با پوست کرگدن تا نذرهای نظامی/ «تعزیه» موزه دائمی می خواهد