مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 21:052021-09-08بين الملل

اردوغان: به افغانستان کمک نشود، فشار مهاجرت افزایش می یابد


به افغانستان کمک نشود، فشار مهاجرت افزایش می یابد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه بامداد پنجشنبه به صورت تلفنی با ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا درباره مسائل منطقه ای و دوجانبه رایزنی کرد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان به دراگی گفت آنکارا انتظار دارد ایتالیا به عنوان متحد این کشور در ناتو، به اهمیتی که ترکیه برای روابط متقابل قائل است، پاسخ مناسب دهد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، وی با بیان اینکه حمایت اصولی ایتالیا از توسعه روابط با ترکیه و عضویت آن در اتحادیه اروپا ادامه خواهد داشت، توضیح داد: شروع مذاکرات برای به روز رسانی توافق های گمرکی در اسرع وقت و بدون هیچ پیش شرطی، به نفع همه است .

بر اساس این بیانیه، رییس جمهور ترکیه در بخش دیگری از صحبت هایش درباره موضوع افغانستان نیز گفت: با تسلط طالبان بر افغانستان، وضعیت جدیدی در منطقه به وجود آمده و تعامل با طالبان باید در زمان تحویل کمک های بشردوستانه ادامه یابد.

در غیر این صورت فشار مهاجرت، که قبلاً به سطوح بالا رسیده، حتی بیشتر افزایش می یابد .

اردوغان با بیان اینکه ترکیه از انتخابات به موقع در لیبی حمایت می کند، تأکید کرد که آنکارا بنا به درخواست لیبی و بر اساس توافق های دوجانبه، به نیروهای امن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: به افغانستان کمک نشود، فشار مهاجرت افزایش می یابد

اردوغان: به افغانستان کمک نشود، فشار مهاجرت افزایش می یابد