مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 09:402021-09-09سياسي

ظرفیت طب سنتی همدان مستعد بین المللی شدن است


معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری همدان با تأکید بر لزوم صیانت از میراث فرهنگی ناملموس در شهرها و روستاهای همدان گفت: ظرفیت غنی طب سنتی همدان را می توان با آوازه بوعلی سینا بین المللی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، رضا زمانی ظهر امروز در اولین جلسه پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس شهرها و روستاهای شهرستان همدان اظهار کرد: آیین نامه پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس شهرها و روستاها در اردیبهشت ماه سال جاری توسط هیات وزیران مصوب و ابلاغ شده است.

وی افزود: تاکنون در بحث ثبت و حفاظت از میراث فرهنگی عمدتا میراث ملموس مانند ساختمان ها و اماکن ثبت شده میراث فرهنگی تداعی می شود در حالی که در این کارگروه پاسداری از میراث ناملموس در دستور کار است.

معاون امور عمرانی فرمانداری همدان اضافه کرد: از میراث ناملموس می توان به مراسم تعزیه خوانی، سقایی، پیرغلامان، روز سوم، عزاداری عاشورایی محله جولان یا پخت غذاهای محلی و سوغات همدان مثل حلوازرده، انگشت پیچ، شیرمال، کماج، نان گرده و صنایع دستی مثل حلبی سازی، چاقوسازی، سراجی، چلنگری، سنگتراش و  قالیبافی اشاره کرد که موارد به ثبت ملی رسیده اند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به آموزه های دینی و اسلامی در احیاء سنت و فرهنگ های ناملموس تصریح کرد: از ترویج آیین های خرافی و فرهنگ های مب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت طب سنتی همدان مستعد بین المللی شدن است

ظرفیت طب سنتی همدان مستعد بین المللی شدن است