مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 10:052021-09-09اجتماعي

غار بنوو از عجایب شگفت ایران در دل کوه گاوبست لارستان


در بخش صحرای باغ لارستان، غاری باستانی با شگفتی های بسیار و جلوه های گردشگری طبیعی،تاریخی و جغرافیایی وجود دارد، این غار که «بنوو» نامیده شده دارای کتبیه هایی به زبان سانسکریت است و چهارطاقی هایی مربوط به دوران ساسانیان در آن قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، هر جایی که از این اقلیم پهناور باشید فرقی نمی کند، غارهای زیرزمینی همیشه این ارزش را دارند که در برنامه تعطیلات و تفریح خود آن را بگنجانید.

مخصوصأ اگر اهل ماجراجویی و طبیعت گردی باشید و البته سر و دلی نترس داشته باشید غارگردی یک گزینه خوب برای سرگرمی است که هم به پژوهش می رسید و هم به لذت و گردش.

غار بنوو در بخش صحرای باغ لارستان یکی از جلوه های شگفت غارهای باستانی با عجایب بسیار با وسعتی قریب به 3000 مترمربع و ارتفاعی نزدیک به 50 متر در دل کوه های گاوبست از رشته کوه های زاگرس جنوبی قرار دارد.

این غار کهن که نظریات متفاوتی درباره نامگذاری آن به بنوو وجود دارد یک منطقه بکر و ناب برای گردشگری است،در خصوص نام گذاری آن، عده ای معتقدند که نام اصلی آن داد بنیاد ( محلی که برای دادخواهی) است و گروهی دیگر نیز نام آن را بن وو که ریشه لغوی آن در زبان محلی تقریبا شیبه داد بنیاد است، می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غار بنوو از عجایب شگفت ایران در دل کوه گاوبست لارستان

غار بنوو از عجایب شگفت ایران در دل کوه گاوبست لارستان