مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 شهریور 1400 ساعت 07:052021-09-10بين الملل

راهپیمایی فضایی هفت ساعته فضانوردان روس


ایستگاه فضایی بین المللی، یک آزمایشگاه فضایی به ارزش حدود یکصد میلیارد دلار است که در آن انواع آزمایش ها در شرایط فضا و بی وزنی توسط چند کشور از جمله روسیه، - آمریکا و ژاپن و آژانس فضایی اروپا انجام می گیرد.

دو فضانورد روس ایستگاه فضایی بین المللی به مدت بیش از 7 ساعت راهپیمایی فضایی کرده و در این مدت آنتن فضاپیمای باری پروگرس را تعمیر و چند کار دیگر در خارج از این مرکز فضایی در مدار پیرامون کره زمین انجام دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، شرکت دولتی روس کاسموس (دست اندرکار امور فضایی روسیه) روز جمعه اعلام کرد: اولگ نوویستکی و پتر دوبوف دو فضانورد روس ایستگاه فضایی بین المللی به مدت بیش از هفت ساعت در فضا بسر بردند.

این راهپیمایی فضایی که پنجاهمین راهپیمایی فضانوردان روس بود از ساعت 17 و 55 دقیقه روز پنجشنبه به وقت مسکو آغاز و تا بامداد امروز (جمعه) ادامه داشت.

فضانوردان روس علاوه بر بازبینی و تعمیر آنتن فضاپیمای باری روسی پروگرس که به ایستگاه فضایی بین المللی ملحق شده است، کابل اینترنت بخش روسی جدید این ایستگاه به نام نائوکا را وصل و دو کابل ویژه آنتن تلویزیون وصل کردند و چند کار دیگر نیز انجام دادند.

آنها قبل از ورود به ایستگاه، زباله فضایی که به بدنه آن چسبیده بود را نیز جدا کرده و آن را دور انداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهپیمایی فضایی هفت ساعته فضانوردان روس

راهپیمایی فضایی هفت ساعته فضانوردان روس