مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 03:352021-09-11اقتصادي

جزایر مرجانی خلیج فارس در معرض تهدید


نشت نفت در دریا از کشتی ها، چاه های نفت، تأسیسات ساحلی و… خسارات زیست محیطی و اقتصادی زیادی به دنبال دارد و جزایر مرجانی خلیج فارس را تهدید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، اکوسیستم جغرافیایی غنی جزیره خارگ از پیشینه بسیار قدیمی برخوردار است، آبسنگ های مرجانی جزایر خارگ و خارگو با بیش از 200 میلیون سال قدمت، متنوع ترین و غنی ترین زیست بوم های دریایی محسوب می شوند.

تأثیرات آلودگی نفتی بر روی جوامع گیاهی و جانوری در خلیج فارس بسیار زیاد بوده و طی سال های اخیر به دنبال افزایش الودگی های نفتی ناشی از نفت مواد نفتی شاهد افزایش اثرات هستیم.

جزایر خلیج فارس از جمله جزیره خارگ و خارگو در استان بوشهر به شدت از این آلودگی ها تأثیر گرفته و در معرض تهدیدات جدی قرار دارند.

صید غیرمجاز یکی دیگر از مسائل و عوامل تخریب محیط زیست دریایی است که باعث شده تا بسیاری از گونه های آبزی در خلیج فارس با تهدید جدی روبرو باشند.

لزوم صیانت از اکوسیستم مرجانی خلیج فارس طاهره برزگر از فعالین اجتماعی جزیره خارگ در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جزیره خارگ زیستگاه آبسنگ های مرجانی و یک اکوسیستم با ارزش زیستی است که آلودگی های نفتی از مهمترین تهدید کنندگان این اکوسیستم به شمار می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزایر مرجانی خلیج فارس در معرض تهدید

جزایر مرجانی خلیج فارس در معرض تهدید