مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 05:502021-09-11پزشكي

باورهای نادرست و حقایقی درباره واکسن های کرونا


درحالی که هر روز خبر جهش جدیدی از ویروس کرونا منتشر می شود، علم پزشکی با تحقیقات به این نتیجه رسیده که واکسیناسیون جمعی، تنها راهی است که می تواند پاندمی کرونا را کنترل کرده و جلوی مرگ ومیر روزانه انسان ها در سراسر جهان را بگیرد.

- دکتر محمدمهدی زمانی، متخصص بیهوشی و پزشک ایرانی مقیم استرالیا در گفت وگوی اختصاصی با ایسنا درباره اهمیت واکسیناسیون کرونا در کنترل پاندمی کرونا توضیح می دهد و در ادامه به پرسش های پرتکرار این روزهای مردم درباره واکسن های کرونا، عوارض این واکسن ها، اثربخشی واکسیناسیون کرونا در ایران به ویژه با شیوع جهش های جدید ویروس کرونا و ضرورت تزریق دوز سوم واکسن پاسخ می دهد که در ادامه می خوانید.

واکسیناسیون تا چه اندازه در کنترل پاندمی کرونا در جهان مؤثر بوده؟ آنچه مسلم است، راه کنترل پاندمی کرونا در دنیا از طریق واکسیناسیون است که اگر به صورت گسترده و عمومی در یک جامعه انجام شود، قطعاً می تواند ما را از شرایط فعلی خارج کرده و پاندمی کرونا را به یک بیماری معمولی مثل سرماخوردگی تبدیل کند.

بیش از یک قرن است کشورهای مختلف جهان، واکسن های مختلفی را علیه بیماری های عفونی تزریق می کنند و همین کار باعث شده بیماری های مختلف ویروسی ازجمله آبله (ویروس واریسلا زوستر) و فلج اطفال (ویروس پولیو) تحت کنترل قرار گیرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باورهای نادرست و حقایقی درباره واکسن های کرونا

باورهای نادرست و حقایقی درباره واکسن های کرونا