مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 10:352021-09-11بين الملل

طرح بایدن برای خروج از افغانستان به دوران پسا 11 سپتامبر پایان داد


با گذشت 20 سال از زمان وقوع حملات 11 سپتامبر اهداف آمریکا در اولین سالهای بعد از این حملات شامل شکست هر گروه تروریستی برخوردار از دسترسی جهان و ایجاد دموکراسی های لیبرال در افغانستان و عراق غیر قابل سنجش هستند اما این اهداف در فضای هژمونی آمریکایی و .

- بوش و رامسفلد مقابل بخش آسیب دیده ساختمان پنتاگون در 11 سپتامبر 2001 "با گذشت 20 سال از زمان وقوع حملات 11 سپتامبر اهداف آمریکا در اولین سالهای بعد از این حملات شامل شکست هر گروه تروریستی برخوردار از دسترسی جهان و ایجاد دموکراسی های لیبرال در افغانستان و عراق غیر قابل سنجش هستند اما این اهداف در فضای هژمونی آمریکایی و هیجانات بعد از حملات 11 سپتامبر به طور کلی پذیرفته شده بودند.

تا سال 2009 و به هنگام پایان ریاست جمهوری جورج دبلیو.

بوش در ضمن ویرانه های عراق و خرابی های ناشی از بحران مالی جهانی، روشن شد که آن اهداف دست نیافتنی بوده و این هژمونی آمریکا است که دارد افول می یابد.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بن رودس، معاون مشاور امنیت ملی دولت اسبق آمریکا تحت رهبری باراک اوباما در مقاله ای در روزنامه گاردین مصادف با بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001 در ضمن بررسی مسیری که آمریکا در این 20 سال به بهانه جنگ با تروریسم طی کرد، نوشت: اما تشکیلات امنیت ملی آمریکا مسئولیت حصول آن اهداف را پیدا کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح بایدن برای خروج از افغانستان به دوران پسا 11 سپتامبر پایان داد

طرح بایدن برای خروج از افغانستان به دوران پسا 11 سپتامبر پایان داد