مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 04:202021-09-12اقتصادي

بروکراسی، موجب فاسد شدن کالاهای اساسی در گمرک شد


هم اکنون کشور نیار به سِرم دارد، اما متوجه شدیم که محموله های بزرگ سرم، شیر خشک و نهاده های دامی به دلیل بروکراسی و سودجویی چند سال در گمرک باقی مانده و تاریخ انقضای آنها گذشته است.

- ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هم اکنون کشور نیار به سِرم دارد، اما متوجه شدیم که محموله های بزرگ سرم، شیر خشک و نهاده های دامی به دلیل بروکراسی و سودجویی چند سال در گمرک باقی مانده و تاریخ انقضای آنها گذشته است.

اصغر سلیمی در گفت و گو با ایسنا درباره ترخیص نشدن چندماهه برخی کالاهای اساسی از گمرک و دلایل آن، اظهار کرد: در موضوع ترخیص کالاها از گمرک مشکلات زیادی داریم که مهمترین آن بروکراسی اداری است که این بروکراسی سبب شده بسیاری از کالاها و اجناس قبل از ترخیص فاسد شوند و تاریخ مصرف آنان بگذرد که این امر سبب می شود بودجه بیت المال به هدر برود و جنسی که مورد نیاز مردم، کشاورزان و دامداران بوده است از بین برود.

وی افزود: وزیر اقتصاد کنونی در مجلس و مرکز پژوهش های آن حضور داشت و بر چنین مشکلاتی کاملا اشراف دارد و این معضلات را آسیب شناسی کرده است.

به همین دلیل وزیر اقتصاد باید برنامه ریزی مناسبی در این باره انجام دهد تا در اولین و کوتاه ترین فرصت اجناس مورد نیاز مردم و کشاورزان از گمرک ترخیص شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروکراسی، موجب فاسد شدن کالاهای اساسی در گمرک شد

بروکراسی، موجب فاسد شدن کالاهای اساسی در گمرک شد