مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 07:352021-09-12پزشكي

وضعیت اضطراب و استرس در بیماران کرونایی


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انجام یک مطالعه میزان اضطراب، افسردگی و اختلال پس از سانحه را در بیماران بستری و غیر بستری و همچنین جمعیت عمومی مقایسه کردند.

- پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انجام یک مطالعه میزان اضطراب، افسردگی و اختلال پس از سانحه را در بیماران بستری و غیر بستری و همچنین جمعیت عمومی مقایسه کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ترس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا، چه قبل از ابتلا به بیماری و چه بعد از آن مساله ای قابل توجه است.

ترس و اضطراب طولانی مدت، می تواند موجب ضعف سیستم ایمنی و کاهش توان بدن، برای مقابله با بیماری شود.

با توجه به این موضوع پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انجام یک طرح تحقیقاتی، سلامت روان افراد مبتلا به کووید-19 و غیر مبتلا را بررسی کردند.

نتایج این پژوهش که به صورت نظرسنجی آنلاین در سال 1399 اجرا شد، نشان داد که حدود یک سوم از پاسخ دهندگان در گروه بیماران سرپایی؛ اضطراب، افسردگی و استرس متوسط تا خیلی شدید داشتند.

در گروه بیماران بستری، نیمی از افراد اضطراب و افسردگی متوسط تا خیلی شدید و یک سوم آن ها استرس متوسط تا خیلی شدید داشتند.

بررسی افراد غیر مبتلا حاکی از این بود که بیشتر از نیمی از پاسخ دهندگان در گروه جمعیت عمومی، اضطراب، افسردگی متوسط تا خیلی شدید و نزدیک به نص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت اضطراب و استرس در بیماران کرونایی

وضعیت اضطراب و استرس در بیماران کرونایی