مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 08:202021-09-12اقتصادي

احتمال ترخیص محموله پرحاشیه بوش از گمرک


از آبان سال گذشته که ماجرای ورود 420 کانتینر لوازم خانگی بوش در گمرک شهید رجایی مطرح شد، ابهامات موجود در رابطه با ورود این کالا و همچنین ممنوعیتی که برای واردات کالای گروه 4 وجود داشت موجب توقف ترخیص این محموله ممنوعه از سوی گمرک شده بود.

- اطلاعاتی که که به دست ایسنا رسیده نشان می دهد وزارت امور اقتصاد و دارایی طی نامه ای به گمرک خواستار ترخیص محموله بوش شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این نامه که هفتم شهریور ماه ارسال شده، به صدور دادنامه شعبه سوم دیوان عدالت اداری به نفع صاحب کالا، تمدید ثبت سفارش از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تأیید منشاء ارز مربوط توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نامه دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت که به صراحت امکان ترخیص ثبت سفارش های بانکی پس از تأیید منشاء ارز توسط بانک مرکزی را بدون قید زمانی اعلام داشته، اشاره شده است.

معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد همچنین با اشاره به تایید تأمین ارز ثبت سفارش یاد شده از سوی بانک مرکزی، اشاره دفتر مقررات صادرات و واردات به صورت مطلق و عام به تأمین ارز بدون تعیین نوع ارز، مشخص شدن گونه های تأمین ارز از سوی بانک مرکزی و مقید نشدن نامه دفتر مقررات صادرات و واردات به نوع خاصی از تأمین ارز، گفته که از دیدگاه حقوقی تأکید نامه شماره 1400/659947 مورخ 5/21/ 1400


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال ترخیص محموله پرحاشیه بوش از گمرک

احتمال ترخیص محموله پرحاشیه بوش از گمرک