مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 09:402021-09-12سياسي

ضرورت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه


نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم نهادینه کردن و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.

- ، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی بعدازظهر یکشنبه در دیدار با مدیران اوقاف استان با قدردانی از تلاش های این نهاد در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه اظهار کرد: انسان همواره یک وظایف مشخص اصلی دارد که باید آن را وظیفه اصلی خود بداند و به طور جدی آن را دنبال کند، مجموعه اوقاف هم وظیفه اش شناسایی موقوفات، حفظ و نگهداری، بروزرسانی وقف، مصرف بهینه و متولی گری موقوفات است.

وی با بیان اینکه باید همه حق و حقوق وقف و واقف را به طور جدی در نظر بگیریم، افزود: گذشتگان ما حتی در وجود یک ذره زمین وقفی در زندگی خود هراس داشتند، هم باید مواظبت کنیم حق شخص وارد وقف نشود و هم اینکه حق وقف، وارد ملک اشخاص نشود، حقوق شخص مهم است همانطور که حقوق واقفین و عام مهم است پس باید هر دو را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه در این مسیر ممکن است معارضه ها و مزاحمت هایی نیز وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: این موضوع اختصاص به وقف ندارد و هر نهادی در مسیر انجام وظیفه خود با یک سری موانع نابه حق و یا به حق روبرو می شود.

آیت الله لایینی با بیان اینکه این موانع و مزاحمت ها باید با مدیریت حل شود، بیان کرد: باید موانع را با راهکارهای قانونی و حقوقی برطرف ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه

ضرورت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه