موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - رياست جمهوري - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - حقوق بازنشستگان - ايرانيان مقيم خارج - محمدباقر قاليباف - باشگاه پرسپوليس - ليگ برتر فوتبال ايران - كاپوكانونيره - تالار چهارسو تئاتر شهر - هفته نشنال جئوگرافيك - معاون وزير آموزش و پرورش - شيهد - سپاهان رسانه - قهرماني مس رفسنجان - فدراسيون سرآمدان علمي - سوپركاپ اروپا - سريال دهه فجر - احمد اميرآبادي فراهاني - علوم تربيتي - جشنواره فيلم روتردام

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 10:352021-09-12اقتصادي

نه برنج گران شده، نه تخم مرغ!


قبلا قرار بود صف مرغ نشان داده شود و سراغ وزیران و مدیران بروند و بپرسند چی شد پس و حالا قرار نیست - عصر ایران؛ سروش بامداد- افزایش قیمت تخم مرغ و برنج اعم از ایرانی و هندی یا پاکستانی به عنوان مهم ترین منابع غذایی ایرانیان نقل محافل است.

هر چند می توان دلیل گرانی برنج را ممنوعیت کشت برنج در مناطقی که با مشکل آب رو به رو هستند و افزایش قیمت برنج هندی به خاطر بالا رفتن قیمت ارز و فاصله طبیعی قیمت این دو نوع برنج دانست و درباره تخم مرغ هم به همان دلایلی اشاره کرد که مرغ داران را ناگزیر از عرضه به قیمت بالاتر کرده و البته این که جایگاه تخم مرغ در سبد غذایی چنان است که از تقاضای آن هیچ گاه کاسته نمی شود اما بهانه این نوشته، دیگر است.

اگر تخم مرغ و برنج گران شده - که شده - چرا هیچ نشانی از آن در اخبار ساعت 14 سیما و دیگر بخش های خبری مهم نیست؟ آیا به همان دلیل نیست که تفسیر حرکت انقلابی از تولید واکسن ایرانی به افتخار برای واردات واکسن از خارج تغییر یافت؟ پاسخ روشن است.

قبلا قرار بود صف مرغ نشان داده شود و سراغ وزیران و مدیران بروند و بپرسند چی شد پس و حالا قرار نیست و به عکس، آقای مرتضی حیدری در پایان ویژه برنامه های اقتصادی معمولا می کوشد یادآوری کند به سرعت قابل حل نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نه برنج گران شده، نه تخم مرغ!

نه برنج گران شده، نه تخم مرغ!