مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 03:002021-09-12پزشكي

ممیزهای بهداشتی، سدی در برابر بیماری های پاییزی دام و طیور


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ممیزهای بهداشتی در واحدهای طیور و دام تشدید شده تا با تغییر فصل و ورود به پاییز، مهاجرت پرندگان مهاجر به استان باعث بروز و شیوع بیماری های حاد نشود.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ممیزهای بهداشتی در واحدهای طیور و دام تشدید شده تا با تغییر فصل و ورود به پاییز، مهاجرت پرندگان مهاجر به استان باعث بروز و شیوع بیماری های حاد نشود.

محمد اصغرزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در موضوع بیماری های دام و طیور نباید به فصل اکتفا کرد و باید مراقبت و پایش در تمام فصول سال صورت گیرد.

وی افزود: تب کریمه کنگو مخصوص فصل تابستان و گرم است، اما ممکن است این بیماری در سایر فصول نیز رویت شود؛ تب مالت یا تب برفکی مرتبط با فصل خاصی است، اما در دیگر فصل ها نیز دیده می شود.

وی ادامه داد: به دلیل خشکسالی دام ها به صحرا نمی روند و بیشتر در فضای بسته نگهداری شده و احتمال ابتلا به باکتری و ویروس های زیادی را افزایش می دهند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت مقاومت باکتری ها و ویروس ها در مقابل سرما و گرما گفت: بیماری های فصلی وجود دارد به عنوان مثال در فصل زمستان و پاییز بیماری های سرما دوست مثل تب برفکی خود را نشان می دهند و نکته حائز اهمیت این است که در بحث دام های سبک و سنگین در حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممیزهای بهداشتی، سدی در برابر بیماری های پاییزی دام و طیور

ممیزهای بهداشتی، سدی در برابر بیماری های پاییزی دام و طیور