مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 04:202021-09-13بين الملل

آزادی 9 محکوم به قصاص به همت دادگستری کل استان البرز


رییس کل دادگستری استان البرز از آزادی 9 محکوم به قصاص با تلاش قضات استان در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین فاضلی هریکندی صبح دوشنبه از آزادی 9 محکوم به قصاص در 6 ماهه نخست امسال با تلاش همکاران خود خبر داد و گفت: در دادگستری کل استان البرز در کنار جدیت در مجازات افرادی که نظم جامعه را مختل می کنند، تلاش های فراوانی برای بازاجتماعی کردن بزهکاران نادم و پشیمان و بازگشت آنها به آغوش خانواده و جامعه صورت می گیرد.

وی افزود: یکی از ظرفیت های قانونی که در این زمینه کمک می کند، مقررات راجع به قصاص است؛ برعکس سایر کشورها، قوانین ایران با الهام از شرع مقدس برای قتل عمدی اجازه داده است تا با رضایت اولیای دم، اعدام و قصاص منتفی شود.

این ظرفیت موجب می شود با تلاش و مساعی بتوان رضایت اولیای دم مقتول را اخذ کرده و به قاتلانی که بنا به دلایلی در لحظه تصمیم اشتباه گرفته اند، پس از تحمل مجازات حبس، حیات و فرصت دوباره بخشید.

عالی ترین مقام قضایی استان البرز بیان کرد: در همین زمینه به حول و قوه الهی و در اجرای تأکیدات رییس قوه قضاییه و تلاش و پیگیری همکاران قضایی و اداری در بخش های مختلف دادگستری کل استان اعم از اجرای احکام کیفری و شوراهای حل اختلاف و برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم در شش ماهه نخست سال جاری، 9 پرونده قص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی 9 محکوم به قصاص به همت دادگستری کل استان البرز

آزادی 9 محکوم به قصاص به همت دادگستری کل استان البرز