مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 05:202021-09-13اقتصادي

چرا با کمبود گاز مواجه خواهیم شد؟


یک کارشناس ارشد حوزه انرژی درباره دلایل کمبود گاز در کشور، گفت: عدم افزایش تولید و افزایش مصرف گاز موجب ایجاد کمبود گاز شده است که باید برای آن راهکارهایی را در نظر گرفت.

- یک کارشناس ارشد حوزه انرژی درباره دلایل کمبود گاز در کشور، گفت: عدم افزایش تولید و افزایش مصرف گاز موجب ایجاد کمبود گاز شده است که باید برای آن راهکارهایی را در نظر گرفت.

مرتضی بهروزی فر در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه حل مشکل کمبود گاز در کشور موضوعی نیست که بتوان در کوتاه مدت برای آن راه کار ارائه کرد چراکه این موضوع نیازمند راهکارهای بلندمدت است، اظهار کرد: برای این مساله باید متناسب با ذخایر افزایش تولید صورت می گرفت و از آن طرف نیز باید مصرف کنترل می شد اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که وجود داشت این موضوع محقق نشد.

وی با اشاره به چالش های این بخش، گفت: تحریم، نبود امکانات و تکنولوژی، عدم توسعه عملیات در پارس جنوبی، در پارس شمالی و کیش موجب شد تا افزایش تولید محقق نشود، از آن طرف نیز مصرف گاز در بخش صنعت، نیروگاه و خانگی نیز افزایش یافت، همچنین در حال خاضر ایران تقریبا جز چند کشور برتر دنیا در توسعه گازرسانی است که خود این موضوع افزایش مصرف را به دنبال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا با کمبود گاز مواجه خواهیم شد؟

چرا با کمبود گاز مواجه خواهیم شد؟