مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 07:452021-09-14بين الملل

مذاکرات سه جانبه فرستاده های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درخصوص کره شمالی


فرستاده های هسته ای ارشد کره جنوبی، آمریکا و ژاپن امروز سه شنبه مذاکراتی سه جانبه در توکیو بر سر تلاش برای از سرگیری گفتگو با کره شمالی آن هم بعد از تشدید دوباره تنشها بر سر پرتابهای موشکی اخیر این کشور برگزار کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این مذاکرات با حضور نو کیو دوک، مذاکره کننده هسته ای سئول و همتایان آمریکایی و ژاپنی اش یعنی سونگ کیم و تاکهیرو فوناکوشی برگزار شده و بعد از آن رخ داد که کره شمالی چند روز قبل یک نوع جدید از موشک کروز دوربرد را در ضمن بروز نشانه هایی از فعالسازی مجدد راکتور هسته ای تولید کننده پلوتونیوم آن آزمایش کرد.

کیم بار دیگر از کره شمالی خواست به گفتگوها برگردد و در عین حال متذکر شد که تحولات اخیر در کره شمالی یادآور اهمیت همکاری نزدیک بین آمریکا و همپیمانانش هستند.

کیم در اظهاراتش در ابتدای این مذاکرات گفت: همانطور که ما مکررا تصریح کرده ایم، آمریکا هیچ نیت خصمانه ای در قبال جمهوری دموکراتیک خلق کره ندارد.

او با تاکید بر این که واشنگتن به اجرای کامل همه تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی ادامه میدهد، اضافه کرد: ما امیدواریم جمهوری دموکراتیک خلق کره به چندین پیشنهاد ما برای برگزاری بدون پیش شرط نشست پاسخ مثبت دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات سه جانبه فرستاده های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درخصوص کره شمالی

مذاکرات سه جانبه فرستاده های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درخصوص کره شمالی