مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 22:252021-09-14حوادث

غار«گُلجیک» مجتمع مسکونی 30 هزار ساله!


غار«گُلجیک» یکی از 6 غار آهکی کشف شده در استان زنجان است، که شاید بتوان گفت از جمله غارهایی است که در گذشته مردم در ان ساکن بوده و زندگی می کردند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، زنجان در شمال غربی ایران قرار گرفته، مرکز این استان، شهر زنجان است، استانی که دیدنی ها و مناظر طبیعی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است.

این استان دارای 8 شهرستان و از شمال با استان های اردبیل و آذربایجان شرقی، از شمال شرق با استان گیلان، از شمال غرب با استان آذربایجان غربی، از جنوب با استان همدان، از غرب و جنوب غرب با استان کردستان و از شرق با استان قزوین همسایه است.

از زیبایی های بسیار دیدنی این استان غارهای زیبا و شگفت انگیز است، غارهای کتله خور، زرین غار، خرمنه سر،حاج کندی، ارجین و .

است.

غار گلجیک غار گلجیک یکی از 6 غار آهکی کشف شده در استان زنجان است، که شاید بتوان گفت از جمله غارهایی است که در گذشته مردم در آن ساکن بوده و زندگی می کردند.

در 35 کیلومتری جنوب غربی زنجان و در نزدیکی روستای زیبای گلجیک ورودی یک غار به چشم می خورد که جزو قدیمی ترین غارهای منطقه است.

غار گلجیک در کوه تکه قیه سی یکی از کوه های سنگی و فنی به ارتفاع 2 هزار و 930 متر در جنوب غربی شهرستان زنجان و در نزدیکی روستاهای گلجیک و آق بلاغ واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غار«گُلجیک» مجتمع مسکونی 30 هزار ساله!

غار«گُلجیک» مجتمع مسکونی 30 هزار ساله!