مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 11:052021-09-15فرهنگي

کاوش گورستان تاریخی بوشهر


فاز نخست پروژه کاوش گورستان تاریخی «شُغاب» بوشهر با هدف آن چه ایجاد سایت موزه پویا و معرفی شایسته میراث ارزشمند کرانه های خلیج فارس عنوان شده انجام شد.

- فاز نخست پروژه کاوش گورستان تاریخی شُغاب بوشهر با هدف آن چه ایجاد سایت موزه پویا و معرفی شایسته میراث ارزشمند کرانه های خلیج فارس عنوان شده انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مصطفی ده پهلوان ـ سرپرست هیأت باستان شناسی این گورستان تاریخی ـ گفت: گورستان تاریخی شغاب با پهنه ای در حدود 5 هکتار در شهر بوشهر واقع شده که با توجه به همجواری با محوطه ایلامی تَل پِی تُل و محوطه های ساسانی در بخش کرانه ای شهر بوشهر و ریشهر، به گورستان ایلامی نیز مشهور است.

او افزود: پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران، بررسی و کاوش های محدودی در گورستان شغاب توسط استادان اسماعیل یغمایی (1362)، علی اصغر میرفتاح (1369)، مهدی رهبر (1376) و علی اکبر سرفراز (1383) انجام گرفته است.

این باستان شناس اظهارکرد: با توجه به کاوش های صورت گرفته، سه نوع تدفین شامل گورهای سنگ چین مستطیلی، گورهای چاله سنگی مستطیلی و خمره های اژدری در جهت شرقی ـ غربی این محوطه به دست آمده و با توجه به پژوهش هایی که تا کنون انجام شده است، تمام باستان شناسان اتفاق نظر دارند بیشتر این تدفین ها در بازه ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوش گورستان تاریخی بوشهر

کاوش گورستان تاریخی بوشهر