مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 16:352021-09-15اقتصادي

تاثیر کرونا بر رشد جمعیت در ایران


نگرانی های مالی و اقتصادی مربوط به پاندمی کووید-19 و همچنین نگرانی های عمومی درباره آینده، موجب تغییر تصمیمات زوج ها در مورد فرزندآوری شده است.

- به این ترتیب، این پاندمی نیز مانند سایر بحران ها و مخاطره ها، منجر به تغییراتی در باروری، به شکل کاهش تعداد موالید و به تأخیرانداختن فرزندآوری شده است.

پاندمی کرونا نه فقط با افزایش مرگ ومیر، که با کاهش معنادار نرخ زاد و ولد نیز شاخص های جمعیتی کشور را در مرز هشدار قرار داده است.

روزنامه همشهری در ادامه نوشت: در روزهایی که مواجهه جامعه ایرانی با کرونا وارد نوزدهمین ماه شده، هنوز هم صحبت از پیامدهای آشکار و پنهان آن، جزو موضوعات داغ افکار عمومی است.

علاوه بر حوزه سلامت که سایه کرونا روی آن بسیار سنگین و آثار آن کاملا آشکار است، در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی نیز از آثار متعدد کرونا سخن به میان آورده می شود.

در میان آثار اجتماعی کرونا، سیاهه بلندی از مشکلات و مصایب از سوی صاحب نظران مطرح شده است؛ از افسردگی فراگیر تا اضطراب و فوران خشم اجتماعی یا گسترش آسیب های اجتماعی زیر سایه هولناک ترین اپیدمی قرن.

در جدیدترین مورد، حالا اعلام شده، شیوع کرونا تصمیم به فرزندآوری حدود یک چهارم زوج های ایرانی را به تأخیر انداخته و یک مرحله قبل تر از آن، یعنی در مرحله ازدواج نیز ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کرونا بر رشد جمعیت در ایران

تاثیر کرونا بر رشد جمعیت در ایران