مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 05:052021-09-18اقتصادي

آغاز کشت زعفران در 350 هکتار از اراضی آزادشهر استان گلستان


در این شهرستان بالغ بر 350 هکتار از اراضی زیر کشت زعفران است و هر ساله بر سطح آن افزوده می شود، آزادشهر، قطب تولید این محصول ارزشمند در استان گلستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، استان گلستان رتبه هشتم کشت و تولید زعفران کشور را داراست که کشت و توسعه آن می تواند به رونق اقتصادی منطقه، افزایش درآمد خانوار های روستایی و مهاجرت معکوس روستایان کمک کند.

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت: برخورداری این شهرستان از آب و هوای مناسب و مطلوب و نیز بالا بودن مواد آلی خاک در بخش چشمه ساران ، این منطقه را مناسب کشت زعفران کرده است و عملکرد در واحد سطح و نیز کیفیت محصول، از درجه بسیار مناسبی در سطح کشور برخوردار است.

حسین ممشلی  اظهار کرد: تقریباً 60 درصد سطح زیر کشت این محصول بارآور بوده و عملکرد برداشت 2 هزار و 300 کیلوگرم گل مورد انتظار است، در سنوات گذشته، برداشت تا 18 کیلوگرم گل در هکتار نیز صورت گرفته است، 40 درصد مزارع نیز یک تا دو ساله هستند که عملکرد در این اراضی کمتر و بین یک تا چهار کیلوگرم گل متغیر است.

وی تصریح کرد: بیشترین سطح کشت در شهرستان به ترتیب در روستاهای وامنان ، نراب ، کاشیدار و سیپ چال بخش چشمه ساران واقع هستند.

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت: بهره برداران یک شرکت تعاونی با نام شرکت تعاونی زعفرانکاران وامنان با بیش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کشت زعفران در 350 هکتار از اراضی آزادشهر استان گلستان

آغاز کشت زعفران در 350 هکتار از اراضی آزادشهر استان گلستان