مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 13:552021-09-18فرهنگي

پیاده روی اربعین همایش بین المللی است/ تعزیه ها بدون تحریف باشد


رییس امور نمایش حوزه هنری کشور گفت: مخاطب کارهای عربی ما حوزه خلیج فارس است و به این نتیجه رسیدیم که به زبان های دیگر هم کار کنیم چون پیاده روی اربعین حسینی یک همایش بین المللی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کوروش زارع زاده ظهر امروز شنبه در همایش بین المللی تئاتر پیاده روی اربعین حسینی که در حوزه هنری خوزستان برگزار شد، گفت: کارهای فارسی و نمایش های ایرانی ما در قالب تئاتر خیابانی، نقالی، مقتل خوانی و تعزیه است با یک جمع 40 - 50 نفر این حرکت آزاد شدند و بعد از آن فهمیدیم که کار کردن با زبان عربی به موفقیت نمایش کمک کند.

رییس امور نمایش حوزه هنری کشور افزود: از سال دوم زبان عربی را با هنرمندان تئاتر و تعزیه خوزستان آغاز کردیم و دو گروه از هنرمندان خوب این استان را با خودمان همراه کردیم که با استقبال خوبی همراه شد و گاهی دو هزار نفر مخاطب حضور داشت.

وی با بیا اینکه مخاطب کارهای عربی ما لبنانی ها، کویتی ها، خلیجی ها، عراقی ها و دیگر کشورها هستند، اظهار کرد: از سال سوم نیز گروه های عربی و خوزستانی را افزایش دادیم و به این نتیجه رسیدیم که به زبان های دیگر هم کار کنیم چون یک همایش بین المللی است؛ بنابراین گروه های تعزیه عربی را افزایش و گروه ترکی، نقال مسلط به زبان انگلیسی بردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده روی اربعین همایش بین المللی است/ تعزیه ها بدون تحریف باشد

پیاده روی اربعین همایش بین المللی است/ تعزیه ها بدون تحریف باشد