مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 08:152021-09-19سياسي

پیشگیری مهمترین راهبرد قوه قضاییه/تاکید بر استفاده از مجازات جایگزین حبس


رییس کل دادگستری استان یزد، پیشگیری از وقوع جرم را مهمترین راهبرد قوه قضاییه دانست و گفت: در استان یزد نیز این مهم با جدیت پیگیری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامعلی دهشیری، ظهر یکشنبه در جلسه با دادستان های سراسر استان یزد، با بیان اینکه باید گلوگاه های نارضایتی مردم را شناخت و برای اصلاح امور تدبیر کرد، اظهار داشت: آنچه که امروز در حال رخ دادن است، در دوران تحول قضایی حاکم شدن عملگرایی و پیگیری امور تا حصول نتیجه دلخواه است که می تواند شرایط را برای خدمت به مردم بهبود ببخشد.

وی تصریح کرد: زندان یک تابلو تمام عیار از آسیب های اجتماعی است که نیازمند نظارت صحیح و مستمر دادستان هاست تا اهداف اصلاحی و تأمینی قانونگذار به صورت کامل محقق شود.

دهشیری، پیشگیری از وقوع جرم را مهمترین راهبرد قوه قضاییه دانست و گفت: هر چه جرم و آسیب در جامعه کمتر باشد ورودی زندان نیز کمتر خواهد بود و هر چه جمعیت کیفری زندان کمتر باشد اهداف اصلاحی برای جامعه هدف بهتر اجرا خواهد شد.

وی بر استفاده از ظرفیت مجازات های جایگزین حبس تأکید کرد و گفت: دادستان ها می توانند در صدور کیفر خواست های خود با توجه به شناخت و تحقیقی که انجام داده اند و با تناسب جرم و وضعیت متهم، اگر از جرائم خرد بوده و فرد بدون سابقه باشد به دادگاه استفاده از مجازات های جایگزین و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری مهمترین راهبرد قوه قضاییه/تاکید بر استفاده از مجازات جایگزین حبس

پیشگیری مهمترین راهبرد قوه قضاییه/تاکید بر استفاده از مجازات جایگزین حبس